reklama

Ich wollte noch Abschied nehmen....

Pre tých, čo nepoznajú charizmatického nemeckého speváka menom Xavier, preložím: Chcela som sa ešte rozlúčiť.  Áno, chcela. A stále chcem. Povedať posledné zbohom, vyroniť poslednú slzu, po ktorej by sa mi možno ešte uľavilo, venovať posledné tiché objatie, naposledy cítiť teplo tela druhej osoby. Venovať posledný úsmev, posledný dotyk a stisk ruky. Prijať alebo dať bozk na rozlúčku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Niekto môže byť akýmkoľvek introvertom, alebo dokonca až mizantropom, jednoducho musí exsitovať osoba, predmet,alebo vec, ktoré mu budú po odchode z jeho prítomnosti alebo z tohto sveta chýbať. Smútok môže tvrať chvíľočku, pár rokov, ale aj celý život. Prázdne miesto sa dá zaplniť novým obrazom, novým šteniatkom, ale novým partnerom, ktorý je ešte lepší ako ten, ktorý opustil, alebo bol opustený.

Nech je už realita akákoľvek, bolesť zo straty alebo odchodu zmierni vždy rozlúčka. Je jedno, či sa už opijete , keď sa lúčite so slobodou, či sa opijete zo žiaľu, alebo od radosti, lebo práve týmto lúčením začína pre vás niečo nové, lákavejšie a lepšie. Rozlúčite sa tým. Uzavriete jednu kapitolu života. Pomôže vám to uvedomiť si fakt, že teraz to už bude iné. Už sa nebudete stretávať s tým človekom, už budete vydatou ženou, ženatým mužom, už budete mať iný život v inej krajine s inými ľuďmi, s novými priateľmi. Posledné chvíle vám môžu pripomenúť fotografie alebo slová, ktoré ste si navzájom povedali pred tým, ako lietadlo vzlietlo, alebo ste zabuchli dvere na aute. Niekto pri rozlúčke hrá tvrdého, snaží sa situáciu uľahčiť, odľahčiť. Moja maličkosť k týmto typom rozlúčkových ľudí jednoznačne nepatrí. Prežijem toho veľa, veď som žena ;) Ale lúčiť sa s niekým, na kom mi naozaj neskutočne záleži...To ma dostáva do kolien. Bohužial som sa musela rozlúčiť s mojimi spolužiakmi na univerzite. Boli to osobnosti. Každý jeden z nich. Pár z nich ma naučilo vnímať svet inak. Pozerať sa na život konečne dospelými očami. Ukázali mi to, čo je skutočná realita. Zmenili rebríček mojich hodnôt. Ukázali mi aj ďalšiu podobu lásky. Lásky k spolužiakom. Zvlásť k istým dvom. Ak si raz, niekedy, možno prečítajú práve ONI dvaja moje slová, dúfam, že sa v nich nájdu a spoznajú. S jednou som sa rozlúčila pri pohári červeného. Keď ochádzala, pevne som objala jej štíhly trup so slovami, že mi bude naozaj chýbať a že na ňu nikdy nezabudnem. Jej tričko som pokrstila horkými slzami. S ňou som sa rozlúčila, povedala som jej, čo som cítila a chcela. Vždy, keď si prezerám naše spoločné fotografie, mám na perách úsmev. Lebo som sa rozlúčila. Uzavrela som to.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri mojom spolužiakovi som nemala možnosť rozlúčiť sa. Nestihla som to. On potom odišiel. Do zahraničia. A práve jemu som chcela toho toľko povedaťa poďakovať, práve jeho som chcela tak silno objať, zaželať mu veľa štastia a úspechov. Všetko sme si povedali prostredníctvom internetu, ale stále mi chýba ten element rozlúčenia. Posledný pohľad, zotrenie sĺz stekajúcich cez úprimný úsmev. Tá bodka, spadnutá opona, zhasnutie svetiel. Snáď na seba ešte niekedy narazíme a ja mu poviem, čo zostalo nevypovedané.

Tento rok som stratila niekoho,koho už naozaj nikdy neuvidím. Mimálne nie na tomto svete a nie v tomto živote. Moja babička odišla naozaj náhle. Nikto sa s ňou nerozlúčil. Nikto. Niekedy ma kvôli tomu prepadnú neskutočné výčitky svedomia. V noci si hovorím, že som mala byť lepšou vnučkou. Mala som navšetvovať starých rodičov častejšie, venovať im viac môjho času. Všetko je už zbytočné, pretože nikto na svete už túto skutočnosť zmeniť nevie. Ja len dúfam a verím, že je mojej babke tam, kde teraz je, oveľa oveľa lepšie. A že mi odpustila. Nám všetkým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snažím sa nepremárniť žiadnu šancu, ktorá mi ponúka možnosť rozlúčiť sa.

Adela Vargová

Adela Vargová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Adela- 5 písmen, jedna duša, jedno telo, jedno srdce. Túžim, snívam, rozmýšľam. Som taký malý rozporuplný, temperamentný, vášnivý, smutný....chaos, ktorý potrebuje niekedy niečo vypovedať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu